Posted by: achaiainstitute | March 26, 2012

Επίσκεψη Μελέτης «Διδασκαλία των γλωσσών στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση» Πάτρα, 19 – 23 Μαρτίου 2012

Ευρωπαϊκή Ομάδα από 16 Εκπαιδευτικούς – Στελέχη εκπαίδευσης και Υπευθύνους λήψεις αποφάσεων, Διευθυντές Σχολείων και καθηγητές Πανεπιστημίων από Γερμανία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Φιλανδία, Πολωνία, Δανία, Βουλγαρία, Γαλλία, Ισπανία, Τσεχία και Ουγγαρία, επισκέφτηκαν το νομό μας, την πόλη μας, Πάτρα και τα σχολεία του νομού μας, με σκοπό να ενημερωθούν για το θέμα “Teaching Languages in formal and nonformal Education”, «Διδασκαλία των γλωσσών στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση» και για να γνωρίσουν το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα από 19/03/2012 έως 23/03/2012 στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος «Επισκέψεις  Μελέτης (Study Visits.

Επιστημονικός Συνεργάτης σε αυτήν την επίσκεψη μελέτης ήταν η κ. Κυριακή Βαμβακά, Συντονίστρια Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων.

Για το σκοπό αυτό το πρόγραμμα επισκέψεων περιελάμβανε εισήγηση για το Εκπαιδευτικό μας σύστημα, επισκέψεις σε σχολικές μονάδες Α/ θμιας &  Β/θμιας εκπαίδευσης της πόλης μας για να παρακολουθήσουν μαθήματα και εργασίες, προγράμματα μαθητών σχετικά με το ανωτέρω θέμα καθώς και επισκέψεις στο Πανεπιστήμιο Πατρών, στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο, στην Εστία Επιστημών Πάτρας και το Αχαϊκό Ινστιτούτο Εκπαίδευσης  Ενηλίκων για άτυπη μάθηση καθώς και πολιτιστική επίσκεψη στην Αρχαία Ολυμπία.

Την πρώτη ήμερα της επίσκεψης 19/3/2012, Δευτέρα, στο θεωρητικό πλαίσιο της επίσκεψης παρουσιάστηκε το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, έγιναν παρουσιάσεις και ομιλίες από την κ Μ. Κοταδάκη, Σχολική Σύμβουλο Αγγλικής γλώσσας για το αναλυτικό πρόγραμμα και το νέο ψηφιακό σχολείο προς ένα ανοιχτό και διαφορετικό μοντέλο μάθησης, από τον κ. Ι. Καρρά, Καθηγητή Λέκτορας Αγγλικής γλώσσας στο ΑΤΕΙ Πάτρας ο οποίος πραγματοποίησε παρουσίαση με θέμα: Ο εκπαιδευτικός από απλός ομιλητής σε διευκολυντής της γνώσης. Η κ. Κυριακή Βαμβακά, Υπεύθυνη Ευρωπαϊκών Προσραμμάτων, παρουσίασε την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού ELPortfolio γλωσσών στην Ελλάδα στη σχολική τάξη.

Οι Ευρωπαίοι συμμετέχοντες παρουσίασαν το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας τους και τη συμβολή τους στο συγκεκριμένο θέμα της επίσκεψης μελέτης, δηλαδή διδασκαλία γλωσσών στη χώρα τους. Είναι αξιοσημείωτο να αναφερθεί ότι η κρίση δεν πλήττει μόνο τις χώρες της Ευρωζώνης αλλά και τις υπόλοιπες. Έτσι η κ. Birgit Sorensen από τη Δανία ανέφερε ότι κλείνουν σχολεία και στη Δανία.  Στο Nyborg όπου κατοικεί, φέτος έκλεισαν 8 σχολεία και οι εκπαιδευτικοί είτε μετακινήθηκαν σε άλλα σχολεία ή απολύθηκαν. Στην Αυστρία, Gratz, οι φοιτητές, οι δάσκαλοι σπουδάζουν 2 μαθήματα ενώ στην Ιταλία οι δάσκαλοι διδάσκουν 2 μαθήματα στην τάξη π.χ. Αγγλικά & Μαθηματικά, Γερμανικά & Μουσική κτλ.

Στη Γερμανία δεν υπάρχει ενιαίο εκπαιδευτικό σύστημα αλλά η κάθε μία περιφέρεια εφαρμόζει το δικό της εκπαιδευτικό σύστημα καθώς υπάρχουν 16 περιοχές – περιφέρειες. Από την πόλη Mainz, περιοχή Ρήνου από όπου καταγόταν οι 2 γερμανοί εκπαιδευτικοί υπάρχει πάντα ένας δάσκαλος με μητρική γλώσσα την ξένη γλώσσα που διδάσκεται στο σχολείο. Δηλαδή ένας Γάλλος στη Γερμανία ως συνεργάτης εκπαιδευτής στο μάθημα γαλλικών.

Τις επόμενες μέρες Τρίτη 20/03/2012, Τετάρτη 21/03/2012 & Πέμπτη 22/03/2012 η επίσκεψη μελέτης προχώρησε στη πρακτική, με επίσκεψη αρχικά στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Οβρυάς, όπου η εκπαιδευτικός Αγγλικής Φιλολογίας κ. Πηνελόπη Βασιλείου παρουσίασε διδασκαλία αγγλικής γλώσσας, γραμματική με τη χρήση νέων τεχνολογιών με υποδειγματικό τρόπο. Η κ. Σπυριδούλα Αλεξοπούλου, Διευθύντρια του Σχολείου εντυπωσίασε με τη φιλοξενία της, ένα σχολείο ανοιχτό στην κοινωνία. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων έδωσε θετική παρουσία και φιλοξενία προσφέροντας εδέσματα και γλυκά στους Ευρωπαίους συμμετέχοντες καθώς και ο κ. Ιωάννης Παναγιωτόπουλος, Χοροδιδάσκαλος παρουσίασε ένα όμορφο χορευτικό δρώμενο.

Η επίσκεψη συνεχίστηκε στο Γυμνάσιο Οβρυάς στο οποίο μας εντυπωσίασε επίσης η εκπαιδευτικός Αγγλικής Φιλολογίας κ. Αλεξάνδρα Κατσαΐτη με την εξαίρετη διδασκαλία αγγλικής γλώσσας στους μαθητές της Β΄τάξης. Ο κ. Αντώνης Λότσος, Διευθυντής του Σχολείου μας κατέπληξε με την ζεστή φιλοξενία καθώς και οι καθηγητές του σχολείου για τα σπιτικά εδέσματα που είχαν ετοιμάσει για τους συμμετέχοντες.

Την Τετάρτη 21/03/2012 η επίσκεψη μελέτης ξεκίνησε στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ), όπου η εκπαιδευτικός Πληροφορικής Dr Ανθή Καρατράντου παρουσίασε το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Leonardo Da Vinci VAB με άψογο τρόπο.

Την Πέμπτη 22/03/2012 η επίσκεψη μελέτης συνεχίστηκε στο 2ο Δημοτικό Πειραματικό Σχολείο Πατρών, το οποίο μας εντυπωσίασε επίσης με την εξαίρετη διδασκαλία Αγγλικής γλώσσας και συγκεκριμένα με την επιτυχή διδασκαλία του Ευρωπαϊκού ELPortfolio Γλωσσών από την Εκπαιδευτικό Αγγλικής Φιλολογίας, η κ. Παρασκευή Παναγάκη (ΠΕ6) στους μαθητές Ε’ & ΣΤ τάξης, με  Διευθύντρια την κ. Φωτεινή Μάνη που ήταν ιδιαίτερα φιλόξενη.

Στη συνέχεια πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στην Εστία Επιστημών όπου ο κ. Σ. Πνευματικός, Διευθυντής, η κ. Ελένη Κοτρώτσου, Εκπαιδευτικός και η κ. Ελευθερία Κρούπη, Εκπαιδευτικός μας εντυπωσίασαν με την εξαιρετική τους φιλοξενία. Η κ. Δήμητρα Αλεξίου, η κ. Μαριονίκη Μπρομπονά και η κ. Φωτεινή – Σταυρούλα Λυκίδη, Επιστημονικοί Συνεργάτες του Αχαϊκού Ινστιτούτου Εκπαίδευσης Ενηλίκων παρουσίασαν άψογα το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Grundtvig Workshop “Innovative Language Teaching Methods for Adults” που υλοποίησε το Αχαϊκό Ινστιτούτο Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

Την ίδια μέρα πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο Πανεπιστήμιο Πατρών, η Dr Σπινθουράκη και οι ερευνήτριες Ι. Παπαδημητρίου και Π. Σωτηροπούλου παρουσίασαν το πρόγραμμα “Educating Foreign and Immigrant students” στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ΕΣΠΑ, Δράση 3, “Cultivating a multicultural awareness in school” Δράση 3 με υποδειγματικό τρόπο.

Στόχοι της επίσκεψης μελέτης είναι:

  • Γνωρίζοντας και το δικό μας Εκπαιδευτικό σύστημα να ανταλλάξουν  αμοιβαίες εμπειρίες και τρόπους διδασκαλίας.
  • Να δώσουν την δυνατότητα στους αρμόδιους και στους αποφασίζοντες στον τομέα της εκπαίδευσης σε τοπικό και σε περιφερειακό επίπεδο να αναθεωρήσουν και να τροποποιήσουν το έργο τους, βάσει της άμεσης εμπειρίας από τις εκπαιδευτικές δομές και μεταρρυθμίσεις που έχουν αποκτηθεί σε άλλα κράτη μέλη.
  • Να θέσουν στη διάθεση των αρμοδίων χάραξης πολιτικής περισσότερες πληροφορίες υψηλής ποιότητας, επιλέγονται και ενημερώνονται, σχετικά με  τις εξελίξεις της εκπαίδευσης  σε ολόκληρη την Κοινότητα.
  • Να κατανοήσουν τον τρόπο λειτουργίας  των σχολείων μας.
  • Να ανταλλάξουν απόψεις και εμπειρίες σχετικά με την δημιουργικότητα  στην Εκπαίδευση.
  • Να αξιοποιήσουν για την ανάπτυξη νέων σχεδίων και τη δημιουργία δικτύων, επαφών και πιθανών μελλοντικών προγραμμάτων.


Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: