Posted by: achaiainstitute | November 8, 2012

Διαπολιτισμική Συμβουλευτική

Το Αχαϊκό Ινστιτούτο Εκπαίδευσης Ενηλίκων, ΜΚΟ από την Πάτρα, συμμετέχει ως εταίρος στο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Leonardo Da Vinci, Transfer of Innovation: CIVET–Counseling Immigrants in Vocational Educational Training (Συμβουλευτική μεταναστών στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση). Συντονιστής είναι ο Φιλανδικός Οργανισμός επαγγελματικής εκπαίδευσης EKAMI Etela – Kymenlaakson Ammatiopisto, από την πόλη Kotka, Φιλανδίας.

Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού σε κάθε χώρα που συμμετέχει στο πρόγραμμα υλοποιούνται διαπολιτισμικά εργαστήρια. Στην Πάτρα, το Αχαϊκό Ινστιτούτο υλοποιήθηκε χθες  7/11/2012 στις  17:00-21:00 στα γραφεία  του Ινστιτούτου μας το 2ο Διαπολιτισμικό Εργαστήριο για καθηγητές Ελληνικής γλώσσας, εκπαιδευτές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης.

Τις εργασίες του εργαστηρίου παρακολούθησαν  αρκετοί εκπαιδευτές Ελληνικής γλώσσας, εκπαιδευτές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης, κοινωνικοί λειτουργοί μετανάστες, καθώς  και   εκπαιδευόμενοι αλλοδαποί και μετανάστες που παρακολουθούν μαθήματα ελληνικής γλώσσας στο Ινστιτούτο μας. Η παρουσία της κ. Ανδρικοπούλου-Ρούβαλη  κ., Αντιδήμαρχο Εθελοντισμού, Ισότητας φύλων, ΜΚΟ, Ένταξη Μεταναστών και Εξυπηρέτηση του Πολίτη ήταν σημαντική καθώς ανέφερε τις δράσεις του Συμβουλίου Ένταξης Μεταναστών και τις δράσεις του Δήμου Πατρέων για τους μετανάστες.

Η κ. Κυριακή Βαμβακά, Πρόεδρος του Αχαϊκού Ινστιτούτου Εκπαίδευσης Ενηλίκων παρουσίασε  το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Leonardo Da Vinci, TOI-CIVET καθώς και την  Αρχές χρήσης απλή γλώσσας/δεξιότητες  από τους εκπαιδευτές στην διδασκαλία γλώσσας σε μετανάστες. Η κ. Ανθή Καρατράντου, Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων παρουσίασε τα αποτελέσματα από το 1ο Διαπολιτισμικό Εργαστήρι που πραγματοποιήθηκε στην Πάτρα καθώς και τα αποτελέσματα των Ευρωπαίων Εταίρων μας. Η  κ. Δήμητρα Αλεξίου, Φιλόλογος ανέλυσε τα «Εμπόδια στην διαπολιτισμική επικοινωνία» (“Defining Culture- the Iceberg Metaphor”). Σημαντικό μέρος του σεμιναρίου ήταν τα Εργαστήρια Διαπολιτισμικής Συμβουλευτικής, στα οποία έλαβαν μέρος όλοι οι παρευρισκόμενοι σε ομάδες εργασίας. Αντικείμενο των εργαστηρίων ήταν η  εκπαίδευση σε ένα μοντέλο διαπολιτισμικών δεξιοτήτων αλλά και πρακτική εφαρμογή του αντικειμένου της εκπαίδευσης με την χρήση παραδειγμάτων – role play «Πως οι διαφορετικές εκφράσεις – κινήσεις  οδηγούν σε προβληματική επικοινωνία στη διαπολιτισμική εκπαίδευση».

Η Διαπολιτισμική Συμβουλευτική έκλεισε με την αξιολόγηση και την παρουσίαση συμπερασμάτων στην ολομέλεια.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: