Posted by: achaiainstitute | February 19, 2017

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα Erasmus+ KA2 VETIVER Εκπαιδευτικό Αποθετήριο για σχολεία Τεχνικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης

 

Στα  πλαίσια του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ KA2 με τον τίτλο VETIVER “VET Itineraries with a Variety of open Educational Resources enhanced by a multilingual repository”, στο οποίο συμμετέχει ενεργά και υλοποιεί το Αχαϊκό Ινστιτούτο Εκπαίδευσης Ενηλίκων από την Πάτρα, πραγματοποιήθηκε η 2η συνάντηση του προγράμματος  στο Bideford, Devon  Αγγλίας από 7-9 Φεβρουαρίου 2017. Στη συνάντηση συμμετείχε η συντονίστρια Ευρωπαϊκών  προγραμμάτων και πρόεδρος του Ινστιτούτου Κυριακή Βαμβακά και από την ομάδα εργασίας η Φανουρία Αθανασίου, φοιτήτρια ΗΜΤΥ.

Συντονιστής του προγράμματος είναι το σχολείο SZÁMALK-Salesian Post-Secondary Vocational School από την Βουδαπέστη Ουγγαρίας. Εταίροι του προγράμματος είναι ο ισπανικός οργανισμός Fundacion Siglo 22, η αγγλική εταιρία Torridge Training Consultants, το τεχνικό σχολείο Afyonkarahisar Mesleki ve Teknik Andadolu Lisesi, από το Αφιονκαραχισάρ της Τουρκίας και το Αχαϊκό Ινστιτούτο Εκπαίδευσης Ενηλίκων από την Πάτρα, Ελλάδα.

Στο πρόγραμμα αυτό συμμετέχουν εκπαιδευτικοί επαγγελματικής τεχνικής εκπαίδευσης, φοιτητές από το Πανεπιστήμιο Πατρών, καθώς και μαθητές σχολείων ΕΠΑΛ.

Το πρόγραμμα αυτό έχει στόχο τη δημιουργία ενός πολύγλωσσου αποθετηρίου,  εμπλουτισμένο με ανοικτές εκπαιδευτικές πηγές. Επίσης στόχος του προγράμματος Vetiver  είναι η δημιουργία μιας καινοτόμου  και αποτελεσματικής μαθησιακής εμπειρίας για σπουδαστές επαγγελματικής εκπαίδευσης, οι οποίοι χρησιμοποιούν ανοικτές εκπαιδευτικές πηγές, που  διατίθενται συνήθως μέσω διαδικτύου και είναι κατανεμημένες με μια συγκεκριμένη ταξινόμηση,  βασισμένη σε κριτήρια τεχνικό-επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Ακόμη, στοχεύουμε στη διάδοση αποθετηρίου στα  τεχνικά επαγγελματικά σχολεία (ΕΠΑΛ)και στις πέντε συμμετέχουσες χώρες στο πρόγραμμα. Ένα αποθετήριο μπορεί να είναι ένα πραγματικά καλό εκπαιδευτικό εργαλείο για πρόσβαση σε εκπαιδευτικές πηγές,  χωρίς να αποκλείεται κανένας.

 Ομάδα στόχος: μαθητές  και νέοι που φοιτούν σε τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, ακόμη άτομα 14- 16 ετών, τα οποία  δεν απασχολούνται ή παρακολουθούν κάποια εκπαίδευση ή κατάρτιση,  αλλά και μαθητές σε μειονεκτική θέση.

Στη συνάντηση αυτή παρουσιάστηκε από τον συντονιστή και τους εταίρους του προγράμματος το Τhesaurus, και στις 5 γλώσσες του προγράμματος (Αγγλικά, ελληνικά, ισπανικά, ουγγρικά και τουρκικά) και ‘ανέβηκε’ στο http://vetiver.4eclass.net. Επίσης συζητήθηκε η δημιουργία 8-10 εκπαιδευτικών πηγών (Open Educational Resources) από κάθε εταίρο του προγράμματος και παρουσιάστηκαν μερικές από αυτούς. Το Ινστιτούτο, εκ μέρους της Ελλάδας, έχει αναλάβει τη δημιουργία εκπαιδευτικών πηγών στο μάθημα των Αγγλικών. Προγραμματίστηκε η επόμενη συνάντηση στην Τουρκία, στο Afyonkarahisar στο συμμετέχων σχολείο του  προγράμματος. Προγραμματίστηκε επίσης η εκπαίδευση-κατάρτιση δέκα εκπαιδευτικών (δύο εκπαιδευτικών ανά εταίρο) στην Ισπανία, πάνω στη χρήση και αξιοποίηση της πλατφόρμας Moodle, Mahara και λογισμικού Captivate τον Φεβρουάριο 2017.

Το πρόγραμμα διαρκεί 2 έτη(2016-2018) και φιλοδοξεί με τον εμπλουτισμό του υπάρχοντος αποθετηρίου, να γίνει αντικείμενο χρήσης και πρόσβασης πολλών μαθητών και εκπαιδευτικών ΕΠΑΛ και Λυκείων και όχι μόνο, αλλά και μαθητών  +16, οι οποίοι παρακολουθούν περαιτέρω εκπαίδευση και κατάρτιση (ΙΕΚ, εκπαίδευση ενηλίκων κτλ.), ώστε το αποθετήριο να γίνει γνωστό και χρήσιμο  εργαλείο στη μαθησιακή διαδικασία.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Categories

%d bloggers like this: